MORISE, BORI SE ili POGUBNI UTICAJ DUVANA NA MOJU UMETNIČKU KARIJERU, I ŠIRE

Plamene zore bude me iz sna Fabrička jutra, dim iz dimnjaka

Ne, nemamo mi fabike i dimnjake, utulilo to odavno, gde će da zagađuje okolinu! To se ja pretvorim svake noći u Filipa Morisa, pa zavijam, zavijam… za dedu od deteta nam našeg, za muža , za sebe… Ima se, puši se!

pusenje-dim-cigareta-pusac-foto-thinkstock-1407746513-549217

I onda kažu, piši. Pa kako narode, i kad? Pesušiće se duvan. Moj prijatelj Steva, tekstopisac, nosio je diktafon sa sobom (da ga ima kad mu dođe 🙂 ), ja mu se smejala… a sad vidim kako je. Progutam inspiraciju i ode u kanalizaciju. Nastavim da zavijam dalje. Pričam sa majkom:

-Šta radiš, sine?

-Zavijam cigare.

Sutra opet.

-Šta radiš, ćero?

-Zavijam.

Pomisliće, dobra moja, da ništa drugo i ne radim.

A čujem ovih dana, NSZ ima akciju prekvalifikacije nezaposlenih u crtača obrva japanskom metodom. Na srpski način. Mene zvali nisu. Ne znam japanski. Što se brate lepo ne dosetiše da oforme radno mesto „zavijač cigara“ ili bar „motač duvana“ pa da ispozapošljavaju ovaj bezobrazni, dokoni narod (A šta bi oni posle radili? Ko bi pušio na terasi?)

Čekajte,  je l to kažnjivo?

Je l idu po kućama?

Da sakrijem repromaterijal i alat ispod kreveta, a? Ako velite da treba, ima i sama da se zavučem ispod kreveta i da ne izlazim sve do Nove Godine. 

Eh, Nova godina! Eh!

Izađem iz skloništa ako ga ne potpalim pre toga, pa pravac na doček Novobeogradske Nove godine. Organizator Novo Šapić. Učesnici  Vlado Novo Georgijev i Novo Beogradski sindikat. Sve za dž.

Bog neka ih poživi. Pogotovo Šapića! Da ne bi njega i Novobeogradskog kluba, e, koliko bi samo penzionera i penzionerki ostalo usedelicama! Ili, pu, pu, pandrknulo. Ovako, čekaju novi izlet, pa novi koncert, pa novi kurs, pa novi pregled, pa opet novi izlet… pa se na izletu i izlete (neki zalete), upoznaju, zaljube (Iš, ti kosačice! Ima vremena. S vremena na vreme 🙂 )

Mnogo ja pričam. Stvarno, recite mi, ako idu po kućama da lepo pređem u ilegalu. Zavijam i pušim ispod jorgana.

Kažnjivo? Zavijanje stomaka od gladi može, a zavijanje čistog, rezanog, domaćeg ne može! Dobro de, čistog, pa šta ako ima malo i deteline? I ajdučke trave. I matičnjaka. I goveda pasu travu i žive (joooj, kako žive!), pa što ne bi i ovce? Pa što ne bi i penzioneri, i nezaposleni i zaposleni bez veze, mita i korupcije. To je iskorenjeno. Šta „to“? Hmmm, zavisi ko pita.

A ove trave što pomenuh, lekovite bre, štednja na svim nivoima (nižim), reforme na svim nivoima (višim), uštedeće se na čajevima.

Da ćutim? Da se selim? Da menjam IP adresu? Ne mogu! Pričanje mi jedini posao (čitaj: zavijanje), para za selidbu nemam, a i promena  adrese košta. Nisam čipovana. Bi(J)ometrijska jesam. Bi(Ju) sa svih strana. A rekoše mi tamo oni doktorovi da može ta bi(J)ometrijska, al ako menjaš adresu ima da platiš. Menjaš i LK, a to košta. Malo li je hiljaduidvestaneštodinarasapoštarinom? Malo. Nekome. A što reče jedna moja, ja da imam hiljaduidvestadinara(bezpoštarine), ja bih se odma udala. Na nekom izletu, znači.

Nego, da se ja vratim na naslov. I kako da pišem, kako da stvaram kad moram da zavijam? Ode moja umetnička karijera u kesicu duvana. Čistog, domaćeg, rezanog.

cigare-11

I još nešto ima što me sapliće. Pokvari mi se ona bežična tastatura, pa sad koristim neku silikonsku, poremećenu. Evo, umesto „ja trčim“, ona piše „ja trćim“, srećom bez povratne zamenice sebe ili se. Nekad je pesnike ubijala prejaka reč, ove današnje pretedente može da saplete i najobičnija  tastatura (lažu bre da su silikoni dobri!!!).

I tako… progutam ispiraciju i ode u kanalizaciju, a onda trćim da smotam još jednu. Živeli!

motane

... A može i made in kuhinja… ionako se ništa ne kuva. U potpisu: (S)motana.

Fotografije preuzete sa interneta odavdeodavde i tu i tamo

8 thoughts on “MORISE, BORI SE ili POGUBNI UTICAJ DUVANA NA MOJU UMETNIČKU KARIJERU, I ŠIRE

Оставите одговор

